Alergia pokarmowa u Emeta

Cześć :)
Nie chcę żeby ten blog był tylko i wyłącznie o moim psie, ale aby poruszał inne temety dotyczące psów i nie tylko, żeby był jakąś pomocą. Wszystko będzie w jednym miejcu :).
Dzisiaj postanowiłam napisać coś o alergii pokarmowej, na przykładzie Emeta.

Emeta wzięłam ze schroniska 26.02.12r. Został wtedy oceniony na około 4 miesiące. Datę jego urodzin przyjęliśmy na 11.11.11r :).
Kilka tygodni później zauważyłam,że strasznie się drapał, dostawał wtedy karmę Royal Canin Giant Junior. Poszłam do weterynarza, jeszcze tego ze schroniska i polecił zmianę karmy, gdyż może to być wywołane alergią pokarmową. Oczywiście nie ma pewności, można psu wykonać testy alergiczne, ale koszt takich badań to nawet około 300zł na alergeny właśnie pokarmowe. Postanowiliśmy wprowadzić karmę i czekać na poprawę. Musicie pamiętać, że aby były widoczne efekty i można by było mówić o zmianie, pies powinien conajmniej 2 miesiące jeść daną karmę. I co najważniejsze- nie można psu podawać NIC innego do jedzenia- nie wiemy przecież, czy to na przykład ten kawałek szyneczki pod stołem nie będzie go uczulał :). Tak więc Emet wg zaleceń dostawał Hills'a z/d ultra - karma dla psów z alergią pokarmową. Po dwóch miesiącach faktycznie było super, ale i tak raz dziennie wygryzał sobie sierść. Jak znajdę zdjęcie z jego wygryzioną plamką na udzie to wstawię. To, że się dalej gryzł, mogłoby oznaczać że coś w tej karmie nadal go uczula. Były dalsze zmiany- Arion lamb&rice, Planet Pet society też z jagnięciną i do teraz jesteśmy na tej karmie,ma więcej mięsa niż arion. Oczywiście te wszystkie karmy są dobre i na inne psy mogą działać na prawdę bardzo dobrze, nie wywołując żadnej alergii. Nam po prostu żadna z nich nie służyła na 100%.  Są także karmy, których zawartość mięsa wynosi powyżej 60%, ale niestety wiąże się to ze zbyt wysoką ceną. Postanowiłam,że wypróbujemy teraz Brit'a premium z jagnięciną, karma ma bardzo dobry skład, jest niewiele droższa i mam nadzieję że to już będzie ostateczna karma dla Emetka :).

To tyle na temat alergii, nie chcę za bardzo się rozpisywać. W kolejnym poście planuję opisać krótko wszystkie psie sporty, a później szczegółowo Obedience czyli to co kochamy :). I może pokażę też wszystkie nasze psie akcesoria.
Paa :)

Komentarze