Testujemy : wyrzutnia do piłek Trixie

Cześć!
Z bardzo miłym zaskoczeniem dostaliśmy od sklepu zoologicznego NaszeZoo.pl do testowania idealną dla nas zabawkę, więc jeśli chcecie zobaczyć do czego tak dobiera się Emet, zapraszam na recenzję :).




A jest to wyrzutnia do piłek firmy Trixie :


Cała wyrzutnia jest dość solidna, nie sądzę aby przy normalnym użytkowaniu miałaby się złamać. Posiada wygodną rączkę, dzięki czemu nie wyślizguje się z rąk podczas rzutu. Piłka w koszyczku siedzi dość mocno- nie ma więc problemu z zamachem.


Nasza wyrzutnia ma długość ok. 30 cm, więc jest to idealny wymiar aby zabierać ją do plecaka czy torby na spacery.
Występuje także w kolorze niebieskim.



A jak jest z rzutem? 
Nie sądziłam że będzie taka różnica, ale jest świetnie! Piłka leci na odległość kilkudziesięciu metrów, na taki rzut nie ma co liczyć wyrzucając piłkę z ręki. Oczywiście zależne jest to od siły rzucającego ale i tak wygrywa z ręcznym rzutem. To jest jej największa zaleta- możemy wybiegać psa w krótszym czasie i bez większego wysiłku. Plusem jest też to, że nie musimy brudzić rąk piachem czy śliną psa podczas zabawy- piłka wcale ich nie dotyka ponieważ bez problemu zbieramy ją z ziemi wyrzutnią i piłka od razu znajduje się w koszyczku. Dla mnie jest to super rozwiązanie, ponieważ zawsze denerwowałam się kiedy po zabawie piłką miałam okropnie brudne ręce ;).
Wiadomo,że porównując z normalnym rzutem siła z jaką ją wyrzucamy jest większa. Pomimo silnego wiatru piłka leciała w odpowiednim kierunku.



Na poniższym zdjęciu możecie zobaczyć odległość na jaką poleciała piłka przy niezbyt silnym zamachu : 


Piłka
Piłka dołączona do zestawu nie jest dość wytrzymała i może być to jej minus. Wszystko zależy od tego, jak będzie używana i jakiego mamy psa. Jeśli pies po złapaniu piłki biegnie z nią do nas i oddaje, nie ma wiele okazji na jej pogryzienie a jedynie na pozostawienie na niej śladów zębów.
Inaczej, jeśli pies nie jest nauczony oddawania przedmiotów i będzie wolał ją gryźć. Wtedy podejrzewam,że piłka zostanie w kawałkach. Ale przecież to nie ten rodzaj rozrywki ;). Dlatego przed takimi zabawami proponuję przećwiczyć z psem tę przydatną komendę.
Kolor piłki odpowiedni, można ją z łatwością odnaleźć w trawie gdyby jednak pies nie ruszył w pogoń.


Piłka jest zbudowana z gumowej pianki, jest dość twarda. Ma średnicę 6cm. Na zdjęciu poniżej widać nacisk na nią :


Po długich testach na trzy psy nadal jest cała, chociaż posiada ślady zębów ale przy normalnym użytkowaniu nie powinna odnieść większych szkód. Jeśli jednak się zniszczy, myślę że nie trudno będzie znaleźć jej zamiennik- co prawda jest nieco mniejsza od tenisowych, ale widziałam takie piankowe piłki w sklepie :).
Najważniejszą rolę pełni tu wyrzutnia, do której nie mam żadnych zastrzeżeń.


Dla nas wyrzutnia jest świetną opcją na spacery. Emet uwielbia piłki, ostatnio za niczym innym nie chciał się ruszać poza chwilowymi głupawkami. Dlatego cieszę się, że mamy takie rozwiązanie. W końcu będzie porządnie wybiegany i zmęczony. A ja przy tym nie muszę dużo się męczyć. Ogromne korzyści dla dwóch stron :).


Podsumowując :

+ piłka leci o wiele dalej niż wyrzucana ręką
+ wyrzut jest silniejszy, więc nie zmienia kierunku podczas wiatru
+ nie musimy wkładać w jej wyrzucanie wiele wysiłku
+ pies wybiegany i szczęśliwszy w krótszym czasie ;)
+ nie brudzimy rąk zbierając piłkę z ziemi
+ odpowiednia wielkość do zabierania wyrzutni na spacery
- piłka dołączona do zestawu nie jest zbyt wytrzymała dla niszczących psów




Piłkę można kupić w internetowym sklepie zoologicznym NaszeZoo.pl , a dokładnie pod tym linkiem. Znajdziecie tam też większe rozmiary i inne kolory wyrzutni.
Bardzo zapraszam do przejrzenia szerokiej oferty sklepu NaszeZoo.pl. Znajdziecie wiele ciekawych artykułów dla zwierzaków w niskich cenach. Sama cieszę się, że poznałam taką stronę.

Mam nadzieję, że recenzja się spodobała i bardzo dziękuję NaszeZoo.pl za umożliwienie mi testowania tej zabawki! Od teraz będzie ona nam często towarzyszyć podczas spacerów :).


Komentarze

  1. Fajna zabawka, cieszę sie że jest dostępna w Polsce, bo widziałam ją chyba u Millana, i sposobała mi się. Niestety Rodo ślepy jak kret, i bywa, że ma problemy ze znalezieniem....
    co do piłki no szkoda, ale pewnie można dokupić zapas;)
    pozdrawiam

    **___**_________****
    _**___**_______**___****
    _**__**_______*___**___**
    __**__*______*__**__***__**
    ___**__*____*__**_____**__*
    ____**_**__**_**________**
    ____**___**__**
    ___*___________*
    __*_____________*
    _*____0_____0____*
    _*_______@_______*
    _*_______________*
    ___*_____v_____*
    _____**_____**
    _______*****_______
    Tęczowych pisanek,
    na stole pyszności,
    mokrego dyngusa
    i wspaniałych gości.
    Niech to będzie czas uroczy,
    życzę miłej Wielkanocy.
    Wesołych Świąt!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja !
    Może kupimy taką Fifiemu, ale jeszcze się zobaczy ;)
    Pozdrowienia
    Fifi&Roxi

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna rezcenzja, mój pies na szczęscie nawet jak sama rzucę piłkę, to i tak się zmęczy :).

    Pozdrawiamy i życzymy wesołych świąt Hania&Fiona

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja :)
    A pisałaś do nich czy sami zaproponowali? :)
    Właśnie ostatnio znalazłam ten sklep i mają fajną ofertę i niskie ceny, więc pewnie kiedyś skorzystamy :)

    Wesołych Świąt Tobie i Emetowi! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna recenzja c:
    Wyrzutnia jest naprawdę wspaniała :D

    Wesołych Świąt :P

    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, nigdy takiego czegoś nie miałam.. Ja zawsze swoimi siłami rzucam.:D Ale szkoda, że piłka nie jest wytrzymała.:)
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna zabawka dla pieska :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A się dobiera do kartonika :)
    Świetny case z tą wyrzutnią:)
    Pogoda cudna, więc na pewno wykorzystacie czas na zabawę.
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  9. Super recenzja, fajne zdjęcia
    Wszystko dobrze napisane, widać czy się opłaca kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A to dobre! Ja nie znoszę rzucać mojemu psu zabawki, bo ta ślina doprowadza mnie do szału, a taka wyrzutnia mogłaby się sprawdzić :D Muszę mu zamówić! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa ta wyrzutnia piłek :)

    Mój blog KLIK
    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
  12. Myśleliśmy nad wyrzutnią i Ty nas do tego przekonałaś! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super recenzja. Niestety Kazan woli piłkę ażurową, a nie ma tak wielkiej wyrzutni :P .

    Wesołego jajka życzy Gosia z domnaczterechlapach.blogspot.com :D.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta wyrzutnia jest spoko i gdyby nie to, ze moje psy nie lubią bawić się zabawkami piłkami itp. to bym ja pewnie zamówiła :D

    OdpowiedzUsuń
  15. miałam taką samą piłkę ale mój pies lubi memłać piłki biegnąc z nimi do mnie wiec zbyt długo nie wytrzymała...
    ale zachęciłaś mnie do wyrzutni, fajnie byłoby taaaaaak daleko wyrzucać... :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja pieski uwielbiają taką zabawę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zakupu wyrzutni, odwlekałam jednak tę decyzję bo nie byłam pewna czy będzie jakaś różnica między wyrzutnią a rzutem z ręki, ale widzę, że jest duża:)
    Ale ręce chyba i tak się trochę ubrudzą, bo jakoś piłkę trzeba w tej wyrzutni umieścić;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam że piłkę zbierasz wyrzutnią z ziemi :P. Piłka leży na ziemi, przyciskasz do niej wyrzutnię i piłka już siedzi w tym ,,koszyczku'' więc nie dotykasz jej :D.

      Usuń
    2. Ciekawy przyrząd, ale u mnie się niestety nie sprawdzi. Mojego Bandka piłka interesuje jedynie wtedy, gdy biegnie za nią inny pies. Co innego szarpaki :-)

      Usuń
  18. Świetna recenzja. Też mamy taką wyrzutnię i jest super :D

    aussie-dog-world.blogspot.com

    Pozdrawiamy: D&K :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz