Zadbaj o psa i kota z Francodex

 Preparaty do pielęgnacji psów są dla mnie równie istotne jak każde inne w kwestii dbania o czworonogi. Jest to element profilaktyki, przyspieszania ewentualnych uszkodzeń ciała jak i zwykłego komfortu posiadania psa jako członka rodziny. Dlatego jest dla mnie ważne, aby produkty które stosuję na co dzień były efektywne, wydajne i łatwe w użyciu. Dzisiaj przedstawię Wam kilka wybranych przeze mnie preparatów z firmy Francodex. Jesteście ciekawi efektów? 

PŁYN DO HIGIENY JAMY USTNEJ DLA PSA I KOTA

 Powiedziałabym, że dbanie o higienę jamy ustnej Emeta jest u mnie na pierwszym miejscu. Od wieku szczenięcego przyzwyczajałam go do szczoteczki i pasty, ale nadal nie jest miłośnikiem tego typu zabiegów. Poza tym, idealnie byłoby myć zęby psu codziennie, ale nie oszukujmy się- ciężko o taką konsekwencję. Płyn do higieny jamy ustnej ułatwia codzienną pielęgnację. Każdego dnia dodajemy odmierzoną ilość preparatu do miski z wodą. W przypadku miski Emeta o pojemności 500 ml jest to cała miarka (zakrętka).
Smak : próbowałam sama, jest zdecydowanie do zniesienia ;). Bardzo obawiałam się, czy Emet będzie chciał spożywać wodę z dodatkiem płynu. Przy pierwszym podejściu pił mniej chętnie i powoli, jednak szybko przyzwyczaił się do lekko innego posmaku i nie ma z tym problemów. Tigra często pije z miski Emeta i bynajmniej po dodawaniu płynu nie przestała tego robić. Jeśli chodzi o efekty, zadaniem tego produktu jest spowalnianie tworzenia się kamienia nazębnego oraz odświeżanie oddechu. Przez czas testowania nie myłam Emetowi zębów. Oddech może nie był tak zadowalający jak po umyciu pastą, ale zapach nieco się zmniejszył. Jako dodatkowa ochrona- jak najbardziej na plus.

UNIWERSALNE CHUSTECZKI OCZYSZCZAJĄCE DLA PSÓW I KOTÓW

 Najbardziej praktyczna rzecz, jeśli chodzi o codzienne życie z psem (zresztą podobnie jak u małych dzieci :D). Chusteczki są dla mnie wielkim ułatwieniem. Pysk i reszta ciała Emeta prawie codziennie wymaga czyszczenia- zacieki oczu ze względu na alergię, brudne łapy (szczególnie białe ich fragmenty, ale to już kwestia estetyki), ślina na całym pysku po wytrzepaniu się, wnętrze ucha, czy niewielkie zabrudzenia sierści. Świetnie sprawdzają się także w celu wyczyszczenia opuszek przed ich dodatkową pielęgnacją. Taki produkt jest lepszym rozwiązaniem niż namoczona ściereczka ze względu na mniejsze podrażnianie skóry.
Jestem bardzo zadowolona z wydajności produktu. Każda chusteczka po wyciągnięciu jest mocno nasiąknięta płynem. Nie wysychają też po czasie dzięki dość szczelnemu zamknięciu, chociaż u nas  szybko takie rzeczy są zużywane. Zapach jest bardzo delikatny i przyjemny. Jeśli chodzi o skład- najważniejsza dla mnie kwestia- są to chusteczki hipoalergiczne o składnikach minimalizujących powstawanie alergii. Nie zauważyłam żadnych problemów w trakcie ich stosowania. Emet też lepiej znosi taki typ produktu niż w postaci płynnej, bo na widok nakładania czegoś na wacik zwyczajnie ucieka ;).

PŁYN DO PRZEMYWANIA OCZU DLA PSÓW I KOTÓW

 Tak jak już wspominałam wyżej- Emet ucieka na widok nakładania czegokolwiek na wacik. Niestety codziennie okolice jego oczu są przesuszone i z zaciekami, a wszystko przez nawracające alergie. Dlatego od kilku lat testujemy różne rodzaje preparatów, z wielką niechęcią wrażliwego pieska ;). 
Płyn Francodex jest przezroczysty o wodnistej konsystencji, zapach ledwo wyczuwalny. Bardzo dobrze łagodzi podrażnienia i dokładnie czyści okolice wokół oczu. Cóż mogę więcej napisać, swoją funkcję spełnia na odpowiednim poziomie i ze spokojem możemy go polecić.

PREPARAT DO PIELĘGNACJI OPUSZEK DLA PSÓW I KOTÓW

 Ten produkt był dla mnie zupełną nowością. Kto czyta nas od pewnego czasu na pewno nie raz trafił na wspomnienie o opuszkach Emeta. Mamy z nimi problem od zawsze- mam na myśli ciągłe rozwarstwianie się i ogólną wrażliwość na podłoże. Bardzo często towarzyszą temu niewielkie rany i ogólna tkliwość. 
Z tego typu produktem spotkałam się pierwszy raz- preparat nakładamy za pomocą kulki. Przed nałożeniem warto wyczyścić łapy psa, ja robiłam to za pomocą chusteczek Francodex. Następnie lekko naciskamy kulką na opuszki i przesuwając powodujemy nakładanie płynu. Preparat bardzo łatwo wnika w opuszki, nie pozostawiając nadmiernej warstwy. Szybko wsiąka, pozostawiając powierzchnię suchą. Forma jak dla mnie do tej pory najlepsza z tych które sprawdziliśmy- wszelkie żele wymagają nakładania palcami, wmasowania produktu i dłuższego czasu wchłaniania. Preparat ma za zadanie pielęgnować powierzchnię opuszek, chronić przed podłożem (np. drogami posypanymi solą) i ułatwiać gojenie ewentualnych ran. Efekty widać szybko- Emet ma zdecydowanie gładsze opuszki. Z racji działania i formy stosowania ten preparat na pewno zostanie z nami na dłużej. 
opuszki chwilę przed i po nałożeniu produktu
Preparaty do pielęgnacji to nasz zdecydowany must-have i zawsze szukam tych na najwyższym poziomie. Uważam, że każdy odpowiedzialny właściciel powinien dbać o profilaktykę jeśli chodzi o jamę ustną psa a także reagować na wszystkie inne pojawiające się problemy, jak na przykład pękające opuszki. Produkty firmy Francodex mnie nie zawiodły, jestem zadowolona z efektów jakie da się zauważyć po krótkim czasie stosowania. Razem z Emetem polecamy :). Jak widzicie produkty nadają się także do pielęgnacji kotów, ale musicie wybaczyć postawę Tigry- typowej księżniczki, którą trudno do czegokolwiek przekonać. 



Jestem ciekawa jakich typów produktów do pielęgnacji używacie u psów na co dzień- będzie mi miło jak dacie znać w komentarzach!

Komentarze

  1. U mnie także dobrze sprawdziły się produkty tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygował mnie płyn do higieny piesełowej paszczy... Kiedys trzeba będzie przetestować ;) w planach mam jeszcze zakup kaolinu, który cieszy się dobrą opinią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaolin świetnie się u nas sprawdził jak lekko zaczął pojawiać się kamień. Dzięki temu Emet znów ma bialutkie zęby.

      Usuń
  3. Ja stosuje u mojego pieska ten sam płyn i przyznaję, że jest bardzo dobry. Bardzo fajny wpis, czekam na kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dbanie o higienę pupila jest bardzo ważne. Dzięki temu możemy uniknąć wielu różnych chorób oraz zapewnić czworonogowi pełen komfort. Bardzo zaciekawiły mnie te produkty. Muszę przyjrzeć się im bliżej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli mamy kota to naprawdę bardzo ważne jest to, aby go dobrze wychować. Jak dla mnie spodobał się artykuł o kotach w https://www.pewnybiznes.info/problem-zblakanych-powinnismy/ i jestem zdania, iż z pewnością każdy z nas również tak twierdzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe są te chusteczki oczyszczające dla psów. Idealnie po spacerze, kiedy nie chcemy kąpać swojego pupila. Oczywiście kąpiel też jest ważna, ale przeprowadzamy ją rzadziej, a w przypadku mojego psa, pod okiem specjalisty - psiego fryzjera. Dlatego też takie chusteczki to świetny pomysł, który pozwala pomóc zadbać psu o higienę, ale jest to tylko dodatek do kąpieli, obcinania pazurów itp. Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz